background

Monday 10 September 2012

~ThAnK KoNvO~ (^_^)


As salam kawan-kawan blogger....Senyum....(^_^),

Korang, aku ada 1 cerita nak kongsi ni..meh la dengar..hehehe....first2x aku nak ucapkan TAHNIAH BUAT POLIMAS keran BERJAYA MENGADAKAN  MAJLIS KONVOKESYEN KALI KE-26,syabas dan tahniah..(tapi paling xbest, xbuat kat dewan POLIMAS tapi Dewan Wawasan gara-gara Dewan Terbakar rituh!!!)..oleh kerana Dewan Wawasan tu jauh dari POLIMAS, so aku bajet la yang kebanyakkan daripada pensyarah semua akan stay kat sana tuk 1 hari ni...almaklumlah, ni kali pertama kot KONVO diadakan luar daripada Campus...huhuhu..

tambahan pula, memang tiap hari isnin je..jadual aku memang full...klas start kul 8 hinggalah 5petang..kul 1 je rehat...(nak habaq kat hang, sem ni aku paling penat...mak aiii...xdan nak rehat kot..terpaksa kejar2 antara bengkel dan bangunan 7 tingkat)..berbalik pada konvo tadi..ops lupa nak habaq, majlis Konvo kami start hari ni till tomorrow..so, seawal pagi tu ,aku kena menghadap klas Thermodynamics 2..adoyaii, asal masuk klas ni je..ngantok..asal ngantok jew...klas thermo...dah la malam uh tdow kul 3 pagi,,study habaq kat hang n siapkan assigment..hahahhaa..(kerja last minutes), dalam nak siapkan assigment tu..aku dh habaq kat member yang kemungkinan klas sok xda...lect tu terlibat ngn Konvo...aku cakap r, sok pagi aku xmau p klas dew..lau depa nak p..p je lah..xyah tunggu aku...kahkahkah..(mood malas nak bangun pagi sebenornya + mood org duk kalut KONVO)

jeng..jeng..hari kejadian.....

aku just bangun tuk solat subuh je..usai selesai..aku teros Qada' tdow balik...hahahaha...bajet kul 10 baru aku nak bangun...dalam duk syok2 tidoq, tetiba dak klas aku call..

member : "klas kt ne?"

aku : "kat bumi la, xkan planet marikh lak" (dalam mood ngantuk n mamai)

member: "org tanya betol ni, jap2..giey kat ne ni?cam bunyi tidoq g jew?"

aku: "kat atas katil, nak tidow"

member: "weyh, xnak p klas ke??dah kul 7.50 ni.."

aku : "xmau r, lgpon lect xdak gak..mesti terlibat ngn konvo"

terus, dew matikan fon....so, aku sambung la lentoq alik..dah syok2 nak tidoq..member sebelah bilik aku ketuk pintu..terkojut jap..ngatkan depa dh pergi..upanya baru bangun tido..hahahaha..bukan main kata nak p klas semalam...aku memang terus xnak p klas...so, aku ckap la kt member aku..aku nak tidoq...so...baru 5 minit tidoq...lagi sekali aku dikejutkan ngn panggilan telefon daripada budak klass...

Aznie : "weyh giey, korang kat mana???asal xg klas?? Lect dah masuk klas ni weii...cepat sikit datang...."

Aku :"ngn muka terkejut...ok, aku datang...nak siap2 ni, n nak gtaw yang lain..."

Hembeq ko...sekali lect masuk dah...nasib baik kami semua dah mandi...hahahaha..law x, jawabnya p klas xmandi la...olalalalal...so, laju kemain g, tengok2 jam kat tangan..dh kul 8.30am..kompom lect tu marah kami  masuk lambat...dah la hati ni berbelah bahagi..nak masuk ke xnak...last2, tengok lect keluar sambil bawak barang n jalan laju.,so kami terus masuk klas...hahahaha...selamat...

Hambek ko lagi sekali..baru je masuk klas, budak2 ni cakap..klas xda..lect terlibat konvo..depa semua pakat bangun nak kuar balik umah masing-masing....perghhh...sakit ati tol la......hahahaha..pastu ciap tanya member sal kehadiran kami..alangkah terkozut apabila...

LECT TULIS NAMA KAMI BER-3 ADALAH TERLIBAT DENGAN MAJLIS KONVOKESYEN..hahahhaa..tang bila ntah terlibat...fuh..nasib baik..thanks lect..N PALING SYOK..THANKS konvo day, KO DAH SELAMATKAN KAMI BER-3...


SO, b4 balik..kami lepak2 sambil study siket n siapkan mana2 kerja..lepak punya lepak..sampai kul 11...perot dah bunyi.so, g isi perot lu..kul 12..baru balik..

Nota tangan kaki mejaku: Hambek Ko..Qada tidow terus..start kul 12.30..jaga2 dh 6.30 petang..mak aii, bapak penat ...hehehehe

Nota sengal : tertinggal solat zuhur tadi..(menggong..mata memang ngantuk sangat)


P/s penaja: anda dilarang meniru macam saya..hak tuuuiiiihhh..hehehe



No comments:

Post a Comment