background

Saturday 1 September 2012

LasT DAY with AMIR (^^,)

Oleh kerana KEBUSANAN MELANDA gara-gara diberi cuti 3 hariiiiiiii..ditambah lagi xde aktiviti yang aku nak buat..so pa lagi, godek punya godek..terjumpa la gambaq masa praktikal ri tuh!!! tergelak-gelak bila nengok balik gambar tu..huhuhu..cam-cam story yang ada lam gambar tu...hehehehe..nak nengok dop????

nie MUhammad Amirruddin a.k.a. Amir
hehe, gambar ni masa hari last dew praktikal kat LY Furniture tu..samalah ngan aku but dew blah dulu memandangkan aku sambung kerja keesokkan harinya sebagai pekerja sementara di opis Maintenance tercinta itu..huhuhu..ops, lupalak nak perkenalkan sapa gerangan tuan hamba di atas ni...(cam orang dulu-dulu lak)..Amir ni sebenarnya praktikal sekali ngan aku..dew blaja Sijil Penyelenggaraan Mesin di IKBN Jasin, Melaka..aku start praktikal dulu,19/12/11, then baru dew masuk, xsilap aku 3/1/12 kot..ingat-ingat lupa la..hehehe..(maaf)..tapi last day, kami sama-sama iaitu 18/05/12..agak lama jugaklah aku kenal dew ni..siket-banyak aku taw la perangai dew cam ni..hehehe.(out of story ni..)

Memandangkan hari tu, last day untuk dew..so, aku n the geng ada la planning terbaik untuk dew..sebagai kenangan akhir aku n the geng di Ly ni...(chop!!aku xlast coz 19/5 tu, aku terus start keja k..gara-gara gantikan orang yang baru ambik cuti..so, aku xdikira last day k..just last day as trainer only..huhu)..plan punyalah tip top..maklumlah, hari last tu, dew kalut nak siapkan report n cilop siket report yang aku buat..lagipon,, 23hb t, dew dah kena hantar report..tu yang baik semacam ngn aku..upanya nak cilop yer koje ko!!hehehe..so, aku bagilah apa yang patut kat dew uh..sambil2 uh, aku kuar jap g woksyop blakang, jumpa ngan Nasir, Wan, Myo OO, n Gaban..depa2 ni jew yang ado..yang Ah Hock lak..dah lama xda..g buat keja..(padahal, xmau ambik port..takot dew skali kena tibai ngn bos)..so, dapat kata sepakat bahawasanya kami semua nak MANDI TEPUNG n TELOR kat dew..(idea aku sebenarnya), so kul 1..aku n Nadia kuar p beli tepung n telor..paling syok..tepung gandum + tepung jagung (ayoyoi..boleh bajet x cam ne upanya bila melekat kat baju + telor lak..imagine k)..pendekkan citer..
Kul 5.30, bermulalah misi kami semua memandangkan dew balik kul 5.30 setiap hari..tapi agak liat juga dew ni..cam-cam cara nak suh dew stay jap kat situ sementara dak-dak nih stanby..last2, nampak abg hairul..minta bantuan dew ambik gambar kami (nak lengah-lengahkan masa dew sebenarnya..hehehe..cerdik dop??), ni lah hasilnya sebelum AMIR di tepung n di telorkan..

ni before dew kena mandi tepung n telor (saja nak lengahkan masa dew)


Kenangan bersama kawan sekerja (dah stanby sumer sebenarnya) 
Dari kiri: Gaban, Myo Oo, Nasir, Amir, Ramesh (duduk), Wan, Ana, Nadia, Giey

dah tarik Dew dekat dengan Pick Up 
,time ni sempat lagi Dew n Nasir kenakan aku yer!!!
xpa, aku saja kasi chance terakhir..huhu
(barang2 semua kat dalam pick Up)


Saja r nak bandingkan aku dengan Nadia yer,,sapa lagi rendah erk..
(dak-dak lain dah stanby tepung n telor kat tangan masing-masing)

Dan......akhirnya...Muhammad Amiruddin...ko terkena beb!!!!!wakakaakaka....sapa suruh berlagak ngat!!!hahahhahaa.....so, inilah hasilnya...

hahaha, mandi tepung n telor jugak ko yer!!!syabas buat team semua..syokk an...

paling xleh blah an...dew terpaksa CANCELLLLLLLL plan nak kuar terus pas kerja ngan member2 dew yang lain...kahkahkah...ni buktinya..

nampak x..tangan dew duk kat tinge uh..hehehe..terpaksa cancell beb..kuakuakkua...cian..(^^,)

pas uh..kami siap bergambar tuk kali terakhir sebelum dew terpaksa tebalkan muka setebal bangunan LY ni untuk balik ke rumah dew..hahahahaha..memang sian la kt ko Amir...xpa..kenangan yang sukar di cari an..

kenangan terakhir bersama KREW MAINTENANCE

kenangan terakhir sebelum melangkah keluar dari Maintenance 
*yang wan tu..terpaksa tutup mata gara-gara xpakai google time Welding MIG.

itulah siket-sebanyak kenangan yang sempat aku kumpul, lakar serta edit time praktikal hari tu...korang memang the best lah weiiiiii...hehehehehe...TOGETHER WE LAUGH & CRY ..(^^,) (^_^)

2 comments:

  1. mandi tepung dan telor... hehe tambah gula cikit boleh letak dlm oven buat kuih nie... hahaha

    ReplyDelete
  2. hehehehee..sukasuki awak je erk nak buat cam tu..saya xmau la letak la oven..xmuat..nak letak lam cup jew..then tabur chocolate rise ciket...leh x???

    ReplyDelete