background

Thursday 10 November 2011

~USAHA TANGGA TIDOW~

Dalam kesibukkan menyibukkan diri semata2 final exam..masih juga sempat berblog, bertweet, bertagged dan bermacam2 lagi la...yang paling xsempat sekali ialah tidow, makan dan rehat..yang atas tu..i ada lak masa ,..but 4 tidow..memang jahanam..xde masa...hehehee...boleh lak cam tu an???ntah ler..asal dekat je nan final..mesti xleh nak lelapkan mata.,..ops bukan pasal duk pulun study,...tapi duk pulun nan aktiviti lain..antaranya ialah..sanggup g copy citer korea, jepun, bebanyak...duk mengupload, mengdonwload lagu or whatever...tapi bilanya diajak berstudy bersama2...mesti i ade berbagai2 alasan..walaweyh..ni ke yang dikatan best student?????worst student..boleh lah an???hehehhee...enap of this!!!!!grrr..


oleh kerana dah janji nan ila nk p jumpa lect , nak bincang sal soklan strength kul 10 pagi, so i xleh nak tidow..bukan pa..takot payah nak bangun..so i ambik keputusan nekad..xmau tidow...so..kesokkannya...memang xtidow dan berjaya jumpa lect sambil bincang2 soklan dan bab yang akan masuk final...then, i keluar settlekan i punya broadband n p jengjalan sambil layan angin gila i ,,so i ajak ILA p kuar..ala..xjauh pon..takat JITRA MALL jew...dh la si zila ni..bawak i kuar naik motor..harem..pakai baju kurung...tapi siap merempit ag tu..jangan memain..hikhikhik..pe pon..best sengsangat yayank..t kita kuar sesama n makan sesama lagi LEKO-LEKO tu k..hehehe..so..pas settle sume tu..kami balik r kamsis...ngatkan dapat ler rehat..g pon..xtidow tu...then ila gtaw i..nk p UPLI ..nk settlekan dew punya tempat praktikal...so..i g r teman dew...anyways..i punya PRAKTIKAL dh settle..hehehe...syukur sangat2...pas settle yang tu..dew ajak i p library lak..adoyaii...burn lagi rest i...xpa la..atleast blh la i study sana...muka masa tu..memang poyosss dek kerana penat dan ngantuk sengsangat....then..pas masuk lam library tu..i p la cari buku..walaweyh...cam xcaye lak..buku yang i nk tu..tebal2 semacam je...jenuh nk habiskan ni..tapi xpe..."usaha tangga kejayaan kan"", berbalik kisah i tadi...dah pilih buku..so i gerak kat meja yang i akan campakkan diri i bersama2 si dia ~ buku tebal itu tadi..hikhikhik...ramai gak bebudak lain duk study lam library ni..ye lah..suasanya tenang lagi2 dew air-cond lak tu..mau xtenang...sambil2 duk tengok orang kat sekeliling...duk belek2 buku yang i pilih tadi ..sambil berkata lam aty ( cam ne r nak habiskan buku ni..ntah2 separuh jalan jew aku ni, pastu kompom blah dari library nya ni)..sambil tergaru-garu kepala..tu efek je r...huhuhu..so ila bagi nasihat n semangat tuk i..." giey, usaha tangga kejayaan. xda apa yang mustahil..ko psti boleh punya,..." waa, semangat i berkobar2 tuk habiskan buku fluid yang setebal tu...so, mula la aku nan perasan bagusnya ..study...belek helaian tu dari 1 ke 1...siap ambik calculator, pen dan kertas ag...buat notes...kira cam ne nak settlekan soklan tu...masa  tu dah xpandang kiri kanan lagi..apatah ila yang duk depan aku..langsung xpandang dah..duk ingat lam pala otak ni.." usaha tangga kejayaan" aja...orang kata. bila semngat dah datang ni..apa yang kat depan mata ada..dh xnampak...so..aku teruskan sesi study aku tu....

tup tap tup tap.." usaha tangga kejayaan" aku tu dah bertukar kepada " usaha tangga tidow"..dan2 ak tidow sambil buku tadi tu terbuka muka surat 15...waa..semangat yang berkobar2 tadi tu dah beralih arah upanya kepada semangat tersukan tidow..plus air-cond yang menyamankan malah keadaan yang tersangat tenang itu..membuatkan aku lagi lena untuk tidow...notes yang aku dah hafal..ilang ntah kemana...lebih di ulit pada mimpi yang datang tiba2...waa...lena sungguh aku duk stuydo lam library tu...masa duk lena2 lam library tu..finally..aku terjaga juga..tu pon dek bunyi handfon aku yang aku letak kat tepi telinga..lagi2 bunyi lagu REPLAY by IYAZ ..tu merupakan ringtone fon aku pabila dew incoming calls...walaweyh...ganggu betoi la....lagipon salah aku gak..lupa nak "silent mode" i punya fon tuss...nasib baik..akak2 yang kat kaunter tu xperasan..law x..xpepasal aku kena halau dari library tu....so..cakap la nan si pemanggil tu...dah absi cakap..i letak fon yang kat tinge tu pada buku alik...nan mata merah..muka nantok...i pandang ila yang masa tu duk pulun study sambil "headset" kat fon...no wonder la dew xdengar fon i bunyi...plus xperasan i tidow..upanya duk pulun habisan...so , dengan mata merah n muka nantok..i pandang dew...waa..tetiba "muka terkejut beruk" dew kuar..hahahaha...klakar siot.....dew cakap " awat nan mata hang????merah semacam jew??? n napa nan muka hang??xcukup vitamin je???" amboii...leh lak dew cakap cam tu kat i...huhuhu...dengan slumber i cakap kat dew.."pasai hang la ni..bawak ak p tempak cam ni..xpasai2 aku lena dah...adoyaii..ilang mana ntah..notes yang aku hafal tadi uh.. ( sambil2 buat muka cute) , hahahhaaha.." oleh kerana dew tahu i xtidow  n penat sangat ari ni..so.. xsemenanya..dew ajak i balik..hurray..leh sambung tidow kat balik.....dan sia2 je " usaha tangga kejayaan " aku hari ni pabila "usaha tangga tidow" terjadi hari ni..hahahhaa.... tu la..lain kali..tidow dulu...baru study..buku study sambil stuydo....heheheheheh...so pepada meka2 suma..jangan jadi cam i ok...hehehehe...

No comments:

Post a Comment